• MATS

    MATS is een initiatief van SodaProducties. Hoe krijgen jonge professionals voldoende werkervaring om aan de arbeidsmarkt deel te nemen? Hoe komen maatschappelijke organisaties aan extra expertise en inzet om hun doelen te verwezenlijken? En hoe kan het bedrijfsleven hun kennis zo goed mogelijk inzetten met concreet resultaat?

  • Maatschappelijke participatie

    Met MATS verbinden we maatschappelijke organisaties, ambitieuze bachelors en masters en het bedrijfsleven. Starters op de arbeidsmarkt volgen een half jaar lang een traineeship bij een maatschappelijke organisatie. De trainees worden gecoacht vanuit het bedrijfsleven.

  • Wat levert het op?

    Trainees ontwikkelen specifieke competenties en bouwen een netwerk op. Zo krijgen ze meer kans op de arbeidsmarkt. Er wordt gewerkt aan persoonlijke ontwikkeling en vakinhoudelijke kennis.

    Maatschappelijke organisaties breiden met MATS hun team uit met gemotiveerde jonge mensen en halen kennis en expertise in huis.

    Voor het bedrijfsleven is dit een manier om hun maatschappelijke betrokkenheid vorm te geven en hun kennis te delen met getalenteerde jonge professionals.

  • Traineeship

    Het traineeship heeft een looptijd van zes maanden en vraagt een tijdsinvestering van 16 uur per week van de trainee. Deze krijgt een duidelijk afgebakende opdracht met verantwoordelijkheid. In een traineeship staat één thema centraal.